Przeczytałem na jednej z fejsbukowych grup dyskusję, jak to trudno jest manewrować jachtem przy bocznym wierze o umiarkowanej nawet sile, i że lepiej zostać w porcie. Być może nie zawsze trzeba zostawać w porcie, gdy ma się trochę sposobu i wyobraźni.
Żeglarze dzielą się na tych, którzy żeglują i tych, co budują jachty. Prawie nie ma części wspólnej tych zbiorów. Tym większa radość, że Maciej Ejdys zbudował swój jacht, zrealizował marzenia - i opisał, jak to się udało.
Symbole naszych marzeń - stulecie polskich żaglowców. Opowieści o historii, a również współczesności polskich żaglowców. Żaglowców mieliśmy wiele i wiele przygód przeżyły.
Wśród miejsc "koniecznie trzeba odwiedzić chociaż raz w życiu" Helgoland powinien znaleźć się w czołówce listy. Dla żeglarzy zmęczonych sztormowaniem po Morzu Północnym jest idealnym miejscem na odpoczynek. Zapraszam na bogato ilustrowaną opowieść.
Już za miesiąc miały się rozpocząć wielkie regaty Gdynia Sailing Days. Z powodu sytuacji epidemicznej organizatorzy musieli odwołać imprezę - odbędzie się może pod koniec sierpnia?
Mimo kryzysu i epidemii nie spada zainteresowanie ekologicznymi jachtami o dużej samowystarczalności. W stoczni Silent Yachts prawa wre nad ośmioma jednostkami.
NIK przygotował raport dotyczący działań administracji morskiej przed zagrożeniami wynikającymi z zalegających na dnie Bałtyku statków, ich zapasów paliwa, a także broni chemicznej. Nie zostawia na władzach suchej nitki.
Nowy Invictus GT370S z 850-ką koni na rufie przeznaczony jest dla "mocnych zawodników" - tych, którzy chcą się popisać mocą swojej łodzi. Włoska stocznia widzi klientów docelowych głównie w USA.