WB14 - limuzyna na wodzie
Nadeszły czasy, gdy producenci łodzi reklamują je wspominając o zainstalowanym systemie do dezynfekcji łodzi. WB14 ma takowy system firmy Protea Srl i po każdym użyciu łódź jest automatycznie odkażana z użyciem ozonu generowanego w urządzeniach łodzi.
Po tej ciekawostce przejdźmy jednak do tego, czym WB14 jest. Łódź zbudowano w firmie Wooden Boats, założonej 8 lat temu i mającej na celu wdrażanie technologii łączenia drewna z nowoczesnymi materiałami. Tu jednak "ułatwiono" sobie życie i użyto kompozytu węglowego. Carbonowa WB 14 jest luksusową taksówką do przewożenia gości z superjachtu na ląd i z powrotem. Jest to jednostka "customowa" i będzie na wyposażeniu jednego z takich jachtów.
Inspiracją projektu były tradycyjne weneckie łodzie typu taxi - ze stanowiskiem sternika z przodu i przedziałem dla gości z tyłu. Podobnie, jak w limuzynach. Autorem projektu jest Giorgio Cassetta.
Obniżona nadbudówka pomieści wygodnie 14 osób. Wnętrze wykończono w drewnie tekowym i skórzanych obiciach. Oczywiście jest klimatyzowane. Panele w dachu nad nadbudówką można odsunąć. Sternik nie ma takiego komfortu - jego stanowisko jest niechronione. Pocieszać się może faktem, że raczej będzie operować w śródziemnomorskich kurortach.
Łódź wyposażono w system automatycznych kabestanów, co zdecydowanie podnosi wygodę i bezpieczeństwo podejmowanie jednostki z wody. Załoga musi jedynie wczepić łódź w linę dźwigu, resztę może kontrolować za pomocą zdalnego sterowania.
- długość: 14 m
- szerokość: 3,53 m
- zanurzenie: 0,6 m
- napęd 2xYanmar 370 i pędniki rufowe
- prędkość maksymalna: 40 w, podróżna: 34 w.
- zasięg: 200 Nm