WB14 - limuzyna na wodzie

Nadeszły czasy, gdy producenci łodzi reklamują je wspominając o zainstalowanym systemie do dezynfekcji łodzi. WB14 ma takowy system firmy Protea Srl i po każdym użyciu łódź jest automatycznie odkażana z użyciem ozonu generowanego w urządzeniach łodzi.

Po tej ciekawostce przejdźmy jednak do tego, czym WB14 jest. Łódź zbudowano w firmie Wooden Boats, założonej 8 lat temu i mającej na celu wdrażanie technologii łączenia drewna z nowoczesnymi materiałami. Tu jednak "ułatwiono" sobie życie i użyto kompozytu węglowego. Carbonowa WB 14 jest luksusową taksówką do przewożenia gości z superjachtu na ląd i z powrotem. Jest to jednostka "customowa" i będzie na wyposażeniu jednego z takich jachtów.

Inspiracją projektu były tradycyjne weneckie łodzie typu taxi - ze stanowiskiem sternika z przodu i przedziałem dla gości z tyłu. Podobnie, jak w limuzynach. Autorem projektu jest Giorgio Cassetta.

Obniżona nadbudówka pomieści wygodnie 14 osób. Wnętrze wykończono w drewnie tekowym i skórzanych obiciach. Oczywiście jest klimatyzowane. Panele w dachu nad nadbudówką można odsunąć. Sternik nie ma takiego komfortu - jego stanowisko jest niechronione. Pocieszać się może faktem, że raczej będzie operować w śródziemnomorskich kurortach.

Łódź wyposażono w system automatycznych kabestanów, co zdecydowanie podnosi wygodę i bezpieczeństwo podejmowanie jednostki z wody. Załoga musi jedynie wczepić łódź w linę dźwigu, resztę może kontrolować za pomocą zdalnego sterowania.

  • długość: 14 m
  • szerokość: 3,53 m
  • zanurzenie: 0,6 m
  • napęd 2xYanmar 370 i pędniki rufowe
  • prędkość maksymalna: 40 w, podróżna: 34 w.
  • zasięg: 200 Nm