DutchCraft DC25 - w pełni elektryczny
Zapowiedziana w styczniu łódź nabiera realnych kształtów - DutchCraft DC25 ma być elektrycznym tendrem dla superjachtów, lub ekologiczną łodzią dla nadwodnych rezydencji i kurortów.
Napęd to 100kW elektryczne silnika zasilanego prądem stałym z baterii - w najwyższej wersji mają pojemność 134 kWh. Pozwalają one na 75 minut rejsu z prędkością maksymalną - 30 węzłów, lub 7,5 godziny z prędkością 6 węzłów. Ładowanie baterii trwa do dwóch godzin. Producent podkreśla cichą pracę napędu, brak wibracji oraz niższe potrzeby serwisowe. Jeżeli jednak łódź ma być ładowana z jachtu macierzystego, prąd i tak pochodzić będzie z generatorów diesla. O ekologii można mówić w czasie ładowania w porcie. Łódź może być też używana na akwenach, gdzie paliwa ropopochodne są eliminowane, jak np. kanały Amsterdamu czy jeziora. Baterie użyte w systemie pochodzą z samochodów Tesla i przez tą fabrykę są odnawiane.
Kadłub wykonany z włókna węglowego jest lekki i sztywny, co pozwala oszczędzać energię.
Jacht może byś skonfigurowany na wiele sposobów - od taksówki dla 10 osób, po jacht spacerowy, platformę dla płetwonurków czy transport dla sprzętu typu deski surfingowe, a nawet miniaturowa łódź podwodna.
- długość: 8,02 m
- szerokość: 2,38 m
- zanurzenie: 0,9 m