Bavaria przejmuje Greenline Neo

Jak poinformował magazyn IBI, stocznia Bavaria przejęła produkcję Greenline Neo - do tej pory produkowaną przez słoweńską stocznię SVP. Przejęcie ma obejmować prawa do budowy, formy i narzędzia produkcyjne.

Bavaria w ten sposób uzupełni linię swoich jachtów o nowy kadłub napędzany silnikami przyczepnymi. Ma być oferowany w wersji 2x300 KM. Stocznia SVP z kolei skupia się na jednostkach większych i Neo nie przystawało do jej oferty.

Greenline Neo było wielokrotnie nagradzane w 2018 roku i zyskało pewną popularność. Jednostka ma 10,99 m długości, 3,39 m szerokości, występuje w wersji coupe i open. Poza obszernym pokładem dysponuje też niewielką, dwuosobową kabinką z modułem WC.

Bavaria dostosuje jacht do swoich standardów. Złą wiadomością jest zapowiedź rezygnacji z wersji z napędem elektrycznym. Jacht napędzany silnikiem Torqueedo Deep Blue mógł rozwijać do 16 węzłów i był jednym z niezbyt licznych udanych projektów elektrycznych w ogóle.

Przejęcie ma się odbyć w marcu, a pierwsze łodzie z logiem Bavarii mają być dostępne od września.

Zdjęcia: Greenline.