Palm Beach 60 zadebiutuje na Miami Boat Show
Stocznia Palm Beach znana jest z konstrukcji stylizowanych na klasyce, o sylwetce nawiązującej do łodzi patrolowych i ścigaczy. Linia GT zaprojektowana zostałą jednak z myślą o klientach gustujących w bardziej współczesnych projektach, a równocześnie szybkich, oszczędnych i bardziej ekologicznych. Model 60 GT spełnia te warunki jednocześnie pokazując, że nie będzie się dystansować od swoich przodków.
Kadłub wykonany jest z włókna węglowego na przekładce, z użyciem infuzji próżniowej, co daje wyjątkową lekkość i sztywność - a to z kolei przekłada się na mniejsze zapotrzebowanie na moc. Tej jest sporo: dwa silniki Volvo Penta IPS 1350.
W ten sposób jacht ma mieć zasięg ponad 400 mil morskich przy prędkości 40 węzłów.
Układ łodzi jest wyjątkowo klasyczny - pod pokładem mieszczą się dwie duże kabiny z łazienkami i kambuz. Pokład główny to salon/jadalnia, kanapa i bar na rufie oraz bardzo duża, jak na klasykę, platforma kąpielowa. Pod pokładem znajduje się garaż na dinghy.
Zabudowa wnętrza wykonana będzie ze szlachetnego drewna - prawdopodobnie mahoniu - konstrastującego z jasną tapicerką.
Stocznia zapowiada już model GT 70 - prace już trwają.
Zdjęcia: Palm Beach Motor Yachts