Vicem Cruiser 67 tuż przed premierą

Ostatnie prace wykończeniowe trwają na najnowszym modelu Vicem Yachts Cruiser 67. Ta mieszcząca się w Turcji stocznia wypuściła już parę ciekawych modeli. 67-ka uzyskała certyfikację A - żegluga oceaniczna- i do takiej ma służyć.

Sylwetka jachtu raczej nawiązuje do tradycji - z flybridgem chronionym sztywnym dachem. Wydzielono pięć stref do "aktywności", oddzielonych od siebie tak, że nawet przy pełnej obsadzie pasażerowie nie naruszają swojej prywatności.  

Zaczynając od flybridge - po zwodowaniu bączka uzyskujemy masę powierzchni do plażowania, jest też kanapa ze stołem, bar i miejsca dla sternika/pasażerów. Na pokładzie głównym znajdzie się duża kuchnia, jadalnia, salon. Rzecz istotna, a często pomijana - ogólnodostępne WC dla gości, dzięki czemu nie muszą schodzić na dół i korzystać z WC w prywatnych kabinach.

Pokład dolny to kabina vipowska, armatorska i gościnna, każda z własną łazienką. Warto też zauważyć, że załoga ma na rufie rozsądne pomieszczenie do życia, a nie tylko ciasną dziuplę.

Dodać też należy, że na dziobie umieszczono materace do opalania, a na rufie platformę kąpielową.

Zaskakująca jest technologia wykonania jachtu - z mahoniowej sklejki w systemie West System. To technologia sprawdzona, trwała, solidna i lekka, ale stosowana rzadko z uwagi na pracochłonność. Szkielet jachtu wykonano z mahoniu.

  • długość: 21,57 m
  • szerokość: 5,50 m
  • paliwo: 8000 l
  • woda: 1135 l
  • napęd: 2 x 1000 KM Volvo Penta D13
  • prędkość podróżna: 16 węzłów, maksymalna: 25
  • zasięg: 2 250 mil przy 8 węzłach