Vicem Cruiser 67 tuż przed premierą
Ostatnie prace wykończeniowe trwają na najnowszym modelu Vicem Yachts Cruiser 67. Ta mieszcząca się w Turcji stocznia wypuściła już parę ciekawych modeli. 67-ka uzyskała certyfikację A - żegluga oceaniczna- i do takiej ma służyć.
Sylwetka jachtu raczej nawiązuje do tradycji - z flybridgem chronionym sztywnym dachem. Wydzielono pięć stref do "aktywności", oddzielonych od siebie tak, że nawet przy pełnej obsadzie pasażerowie nie naruszają swojej prywatności.
Zaczynając od flybridge - po zwodowaniu bączka uzyskujemy masę powierzchni do plażowania, jest też kanapa ze stołem, bar i miejsca dla sternika/pasażerów. Na pokładzie głównym znajdzie się duża kuchnia, jadalnia, salon. Rzecz istotna, a często pomijana - ogólnodostępne WC dla gości, dzięki czemu nie muszą schodzić na dół i korzystać z WC w prywatnych kabinach.
Pokład dolny to kabina vipowska, armatorska i gościnna, każda z własną łazienką. Warto też zauważyć, że załoga ma na rufie rozsądne pomieszczenie do życia, a nie tylko ciasną dziuplę.
Dodać też należy, że na dziobie umieszczono materace do opalania, a na rufie platformę kąpielową.
Zaskakująca jest technologia wykonania jachtu - z mahoniowej sklejki w systemie West System. To technologia sprawdzona, trwała, solidna i lekka, ale stosowana rzadko z uwagi na pracochłonność. Szkielet jachtu wykonano z mahoniu.
- długość: 21,57 m
- szerokość: 5,50 m
- paliwo: 8000 l
- woda: 1135 l
- napęd: 2 x 1000 KM Volvo Penta D13
- prędkość podróżna: 16 węzłów, maksymalna: 25
- zasięg: 2 250 mil przy 8 węzłach