30-metrowy Swan 98

Swan 98 budowany jest jako "performance cruiser", co oznacza jednostkę turystyczną przeznaczoną do szybkich rejsów i okazjonalnego udziału w regatach. Jest to tym bardziej atrakcyjne, gdyż takie regaty superjachtów odbywają się w najpiękniejszych lokalizacjach i zawsze są wielkim wydarzeniem.

Jacht powstaje w stoczni Pietrasaari - w Finlandii są co najmniej dwie stocznie (Nautors Swan i Baltic Yachts) budujące ultranowoczesne superjachty.

Swan 98 budowany jest z karbonowych prepregów (tkanina węglowa wstępnie nasycona epoksydem), z użyciem pianki Corecell. Da to wyjątkową sztywność przy minimalnej masie. Kadłub laminowany jest w formie negatywowej wykonanej w tej samej technologii.

Kadłub wyposażony będzie w wysuwany balast - jest to rozwiązanie konieczne przy planowanym prawie 5-metrowym zanurzeniu. W pozycji wciągniętej balast da zanurzenie "tylko" 3,2 metra.

Największa szerokość przesunięta została w stronę rufy, co da lepsze parametry żeglugi w przechyle.

Układ wnętrza będzie realizowany wg jednego z dwóch projektów - z kabiną armatorską na rufie, lub przesuniętą w stronę dziobu. Dodatkowo dla gości przewidziane są jeszcze trzy kabiny (plus pomieszczenia dla załogi). Całość ma uzupełnić obszerna maszynownia z 279-konnym Steyrem, oraz 4-metrowy garaż na tender. Pokład podzielony będzie na strefę do pracy (gdzie załoga będzie obsługiwać żagle) oraz osobny kokpit dla właściciela i jego gości, przeznaczony do przyglądania się morzu, żaglom i pracującej załodze.

Wnętrza zaprojektowała Misa Poggi, stawiając na naturalne materiały i ręcznie wykończone detale. Do wyboru będzie styl "Timeless Classical White", "Traditional Navy", "Wine Cowes". Stocznia proponuje użycie północnoeuropejskiego drewna, w szczególności jasnego dębu i orzecha.

Pierwszy egzemplarz wkrótce zostanie zaprezentowany publicznie, wtedy też dowiemy się szczegółów wyposażenia i urządzenia wnętrz.