Oceanis 40.1 - kiedy ruszy na morza?
W serii nowych Oceanisów w 2017 roku zwodowano model 51.1 - spotkał się on z dużym uznaniem, aczkolwiek z racji rozmiaru trafił raczej do firm czarterowych. Bardziej "dostępnym" modelem będzie 40.1.
Kadłub, podobnie, jak w 51.1, wyposażono w próg wzdłużny zaczynający się w 1/3 długości. Pozwala to zachować sprawną część podwodną kadłuba, zwiększyć znacząco ilość miejsca w kabinie, a także zwiększyć stateczność początkową. Kadłub zaprojektował Marc Lombard, wnętrze - Nauta Design.
Jacht będzie dostępny w wersji z długim i krótkim kilem, z różnym schematem ożaglowania: standard z rolerem grota i samozwrotnym fokiem i performance z grotem z listwami i genuą, a także w różnych wersjach zabudowy wnętrza.
Kokpit podzielono na część "do pracy" - dwa koła sterowe na rufie, tam też kabestany i niezbędne urządzenia, oraz "do odpoczynku" - w stronę zejściówki. Zdwojone płetwy sterowe ułatwią żeglugę na wiatr, duża, rozkładana rufa zamieni się w platformę kąpielową. Krótki bukszpryt ułatwi operowanie kotwicą, a w czasie żeglugi stawianie genakerów i code 0.
Wnętrze z wystrojem z orzechu lub dębu możemy zamówić w wersji 2, 3, a nawet 4-kabinowej. Starannie rozplanowano oświetlenie, zarówno światłem dziennym (liczne luki i spore okna w burtach), jak i sztucznym.
Kambuz rozplanowany jest w kształcie litery U, co ułatwia ogarnięcie kuchennych szpejów przy większej fali.
- L.O.A: 12,87 m
- Długość: 11,99 m
- szerokość: 4,18 m
- zanurzenie 2,17/1,68
- moc silnika: 45 KM
- grot: 42,40 m2
- genura: 34,30 m2
- code 0: 61,1 m2
zdjęcia: Beneteau